Thursday 1 September 2016

1 SEPTEMBER 2016

Assalamualaikum semua,

Dah lama tak mengarang kat sini. Hope semua sihat. Aku alhamdulilah sihat walafiat. Sekarang dah almost 3 month aku disahkan HIV positive. Sepanjang tempoh nie macam2 yang berlaku. Pasang surut kehidupan. Sekejab rasa motivated gila, kadang2 rasa sampai nak bunuh diri pun ada. Tapi alhamdulilah akal masih ada. Kena kuatkan semangat. Orang lain boleh hadapi kenapa aku tak boleh hadapi jugak. Aku kuat, pasti boleh. hehehehe. Setiap kesusahan atau dugaan yang Allah berikan pasti ada ganjaran kebahagian atau hikmah atas apa yang berlaku. Aku sekarang rasa terseksa sangat terpaksa merahsiakan keadaan aku dari orang lain. Aku kadang2 nak jugak mengeluh atau mengadu pada orang lain tentang keadaan aku. Tapi aku takut penerimaan orang dengan keadaan aku. Dari aku di pandang hina lebih baik aku pendam kan keadaan aku sampai ke akhir hayat aku. Betul ke decision aku nie? hehe. Hopefully betul lah. Ada idea tak apa yang patut aku buat untuk masa depan aku? list of idea plz.

Kepada encik Helmi Abu tahniah di ucapkan atas kelahiran putera pertama. Jaga baby tu elok2. Jangan duk makan merayap je. Selamat menyambut kemerdekaan Malaysia yang ke-59. MERDEKA MERDEKA MERDEKA.

Sayang semua...




2 comments:

  1. hello..

    jangan terlalu banyak berfikir perkara yang belum terjadi. tahap kesihatan yang lebih mustahak untuk dijaga. nak bagitau atau tidak dengan sesiapa itu adalah pilihan masing masing. ikut keselesaan masing masing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HELLO. YUPZ FOR SURE KESIHATAN DIRI LAGI PENTING. BIASALA BUDAK BARU KENA MCM2 FIKIRNYE. HAHAH

      Delete