Thursday 21 July 2016

1st APPOINTMENT

Assalamualaikum semua,

Semalam merupakan 1st appointment aku kat id clinic after nak amik blood test 1 month ago. Aku telah disahkan ada HIV dengan sahnya. huhuhu. waaaaaaa. x nak. CD4 aku doctor cakap dalam 570 lebih and aku juga ada hepatitis c mungkin sebab aku selalu bekam darah dulu tapi pape pun doctor suruh recheck back test so kne amik darah lagi. condition badan aku yang lain ok. penyakit kelamin xde. kolestrol, liver, kidney, lung semua ok. alhamdulillah syukur ya allah badan sihat. kawan baik je ada xtaw wat ape dalam nie. duduk diam2 ok. hang nak keluar lari dari aku forever pun aku sanggup. aku harap dapat la ubat die ada mcm hepatitis c. doktor cakap ada ubat alhamdulilah. doctor suruh amik ubat tb ke ape ntah utk prevent tb. kena makan 6 bulan adoihh. tapi pharmacist yg bagi ubat kat aku sweet je tanya pernah makan x ubat nie. dah la cantik comel hanya mampu senyum je n balas cakap xpernah 1st time. die explain pnjg lebar lak kat counter. demi adik abang sanggup diri lama.

Time tggu turn nak kne kaunseling kat id clinic dapat msg ayah aku kena stroke. rasa nak nangis time tu. doa cepat2 siap semua appointment nie. alhamdulilah dipermudahkan urusan.  terus shoot balik hometown. sampai terus peluk abah cium mintak ampun. alhamdulilah abah makin sihat. terima kasih ya allah nikmat yang ko berikan kepada aku. jangan kufur nikmat ye semua. syukur dengan apa yang ada.

THANKS FOR EVERYTHING ALLAH
SAYANG SEMUA

10 comments:

  1. betul.. syukur seadanya :)
    masih berpeluang berbakti pada parents.. itu pun peluang yg Allah beri
    btw, jgn ponteng mkn ubat encik oreo.. heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulilah mis eva diberikan kesihatan till today. ubat tb tu je dr bagi. alhamdulilah xde effect pape. nak try suplemnt transfer 4 life tu. ok ke?

      Delete
  2. Salam... Sorry menganggu. Saya sedang dalam delema.. Saya PLU dan pernah melakukan unprotect sex pada akhir januari 2016. Saya telah 3 kali membuat ujian HIV di klinik swasta. dan telah genap 6 bulan dan syukur Non-Reaktif. Akhir bulan ogos 2016 ini masuk bulan ke-7. Saya ada mengomen di blog Abg Najmi(Menggunakan nama _ABU_) tapi belum dibalas Entri " Pasangan Memancutkan... ke Dalam Bontot (Feb2016).Mungkian beliau sibuk. Apa pendapat Saudara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam mr oh dunia,
      sy pun tak berapa pasti tentang window period utk hiv nie. tapi syukur la result en negative. sy harap sgt2 agar encik jauhi plu activities. sgt2 berisiko. sy pun baru lagi disahkan. masih mencari2 semangat untuk bangkit. insyaallah en oh dunia xde pape.

      Delete
    2. window period bergantung pada jenis ujian y d gunakan. cmia 4 generation 6 minggu, 4 generation di pt foundation 1 bulan. kalau telepas window period jgn takut dah. memenag jelas anda bebas dr hiv

      Delete
  3. Saya menjadi takut dan fobia. dan menjadi syak wasangka kepada semua org tentang status kesihatan mereka. Ada baiknya juga syak wasangka tersebut supaya kita sentiasa berjaga2 dan tidak sesuka hati melakukan dosa maksiat. hujung bulan ogos ini saya akan melakukan test lagi untuk bulan ke 7. moga masih negatif sampai selamanya.saya berjanji tidak akan terlibat lagi dengan aktiviti ini. saya menyesal sangat2. saya doakan saudara juga sihat dan disiplin menjalani rawatan. boleh saya tahu, Encik oreo dikesan HIV ni pada bulan ke berapa selepas melakukan aktiviti berisiko..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah semua akan selamat. macam mana saya di jangkiti dan dari siapa biar saya je lah yang tahu. sentiasa dekatkan diri pada tuhan. en od berusaha lah melawan dugaan yang datang.

      Delete
    2. Saya baru melakukan Ujian HIV (Rapid Test) di Klinik Kesihatan Kerajaan buat pertama kalinya Pada 16/08/16 (6 bulan 2 minggu) dan Non-Reaktif. Selama ini buat di klinik swasta. Masih dalam delema kerana takut tempoh 'window period" yang panjang...moga baik2 sahaja selama-lamanya. Saudara jaga kesihatan dan disiplin menjalani rawatan ya. Moga diberikan kesihatan dan dipermudahkan segala urusan. Amin.

      Delete
    3. Alhamdulilah. Tahniah en od. Saya masih belum mulakan rawatan. CD4 saya tempoh hari masih tinggi. Normal seperti insan lain. Saya harap pengalaman ni dijadikan pengajaran untuk en od.

      Delete
  4. wow, awak sangat positive! i like...

    ReplyDelete