Sunday 26 June 2016

LEBIH TENANG

Assalamualaikum semua,

Rajin aku menulis sekarang (hohohoho). Rasa syok lak ada mcm catatan diari mcm nie. Lantak la orang baca ke tidok asalkan aku boleh enjoy dengan hobi baru aku (hobi ke nie?).

Nowdays hati aku lebih tenang dan bersyukur dapat kesedaran awal dari terus hanyut buat maksiat. Aku pernah baca kat blog orang lain yg once u kena penyakit nie u akan appreciate semua benda di sekeliling. Aku sekarang dah kurang marah2. Accept apa salah orang lain. Give them a chance. Nobody perfect bro. Rasa syok lak hidup cool je. Or sebab shopping raya sana sini cari baju rasa seronok skit. hahaha

Dulu aku tak pernah nak baca buku2 agama, sekarang buku agama mcm jadi buku motivation utk aku. X lame lagi jadi ustaz lah aku nie. hahahahahah. Ustaz pembawa HIV. Mati la ko kne darah aku (wahahahahaha). Kat mane lagi nak cari blog yang bermotivasi sikit? Article nie mampu mengurangkan stress n kerisauan kita. Lebih2 lagi bile meningkat usia, masalah kemurungan. Aku x nak tua lagi. Aging process pause.

Selamat bekerja semua esok hari. Selamat bersahur n berpuasa.
SALAM SAYANG DARI INSAN HIV

2 comments:

  1. wah. tak sangka plak aku diquote dalam entry ini. terima kasih wahai sahabat. jangan risau sangat k? hidup ketentuan di tangan tuhan. the time now is to move forward. jangan bersedih sampai apa pun tak jalan nanti. kalau belum ada jodoh, Allah bagi peluang untuk bahagiakan ibu bapa mu dan inshaallah, hidup akan diberkati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah mr abu. akanku tabahkan hati ini. amin. hikmah kawan baru nie bagus jugak. aku jadi makin menghayati islam, setiap masa yang berjalan, siapa sekeliling aku.

      Delete